Nie przesadzę, jeśli napiszę, że joga jest dla każdego. Każdy znajdzie w niej coś dla siebie.

Popularność ostatnio zdobywa joga dla kręgosłupa. Jest zalecana przez fizjoterapeutów przy bólach kręgosłupa. Przynosi ulgę, gdyż jest praca nad rozluźnieniem, wydłużeniem i wzmocnieniem, z pomocami i modyfikacjami potrzebnymi, żeby w bezpieczny sposób wykonać daną asanę (pozycję).

Częstą wątpliwością jest to czy zajęcia jogi są dla mnie, jestem przecież sztywny/sztywna nie mogę dosięgnąć rękami do stóp… To trochę jakby powiedzieć jestem zbyt głodny, żeby jeść. Dzięki jodze poprawi się zakres ruchu w stawach, ale także siła, szczególnie mięśni głębokich. Poprawisz także świadomość ciała, dzięki czemu zaczniesz wprowadzać zdrowe nawyki z jogi do codziennych czynności. Niektórzy na jodze rosną 😉 Wielu po jodze się uśmiecha 🙂

Przed pierwszymi zajęciami jogi

Lista pytań, które się kłębią w głowie przed pierwszymi zajęciami jogi jest długa. Rozwieję najczęstsze wątpliwości:

W co się ubrać?

Strój na jogę powinien być wygodny, niekrępujący ruchów. Dobrze sprawdzają się legginsy lub krótkie spodenki oraz wygodne koszulki. Ćwiczymy boso, ale możesz zabrać ze sobą skarpety i bluzę, żeby ubrać się cieplej na czas końcowego relaksu.

Przed samymi zajęciami

Przed samymi zajęciami nie jedz obfitych posiłków (3-4h), na 1-2h przed możesz zjeść coś lekkiego. Ćwiczymy z pustym brzuchem.

Nie spóźniaj się na zajęcia, nie wychodź wcześniej. Każda praktyka ma swój porządek. Ominięcie któregoś z etapów będzie skutkowało albo niewystarczającym przygotowaniem ciała do dalszych asan, albo niepełnym relaksem.

Czym są asany?

Asany to pozycje jogi w których precyzyjnie ustawiamy ciało, dla uzyskania określonych efektów, wydłużenia, wzmocnienia, otwarcia, zwartości itd.

Jak wyglądają zajęcia?

Każda praktyka zaczyna się koncentracją w siadzie. Potem następuje właściwa część praktyki asan. Każda sesja jogi kończy się relaksem czyli Savasaną.

Facebook User Timeline

Close